Powered By Blogger

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ


Увага!
Шановні учні!
Виконані завдання надсилайте  електронною поштою
kravtsova.olja-k@ukr.net

18 березня

192 група (українська мова)

УРОК 43. ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 4. ОРФОГРАФІЧНА НОРМА
Мета: проведення контрольного виявлення навчально-пізнавальної діяльності за час вивчення теми «Орфографічна норма».

Завдання 1-11 мають по п'ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний. Виберіть правильний, на вашу думку, варіант відповіді. Кількість балів: 11.
1. Усі слова написані правильно в рядку:
А викладацький, молотьба, вохкість;
Б карпатський, дорожчати, робітництво;
В криворізький, об’їжджати, французський;
Г інтелігентський, сонячний, надхнення;
Д тюркський, свідотство, соняшник.

2. Літеру е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:
А б..регти, восьм..ро, шел..ст, п..ріжок;
Б з..леніти, виш..нька, к..шеньковий, ч..рнетка;
В мавп..ня, книж..чка, вел..тень, тр..вожний;
Г шерш..нь, визволит..ль, м..гдаль, в..селощі;
Д ріднес..нький, жод..н, кис..нь, с..зонний.

3. М’який знак на місці пропуску пишеться в усіх словах рядка:
А рибал..ство, погод..ся, прип’ят..ський, голівон..ці;
Б зателен..кати, красун..чик, купал..ський, виріз..бити;
В вигул..кнути, конс..єржка, зат..марити, нац..кувати;
Г кан..йон, ковз..кий, мал..ва, локал..ний;
Д консул..ський, обвін..чати, відгад..ко, крад..кома.

4. Апостроф ставиться в усіх словах рядка:
А м..ятний, роз..ятрений, присв..ята, пом..якшити;
Б кам..яніти, без..ядерний, кур..йозний, медв..яний;
В солов..ї, тьм..яно, кон..юктивіт, грав..юра;
Г пір..я, пів..ями, прив..ялений, п..єдестал;
Д пів..яблука, марнослів..я, скип..ятити, без..ініціативний.

5. Від поданих іменників утворіть прикметники за допомогою суфікса -ськ-. Чергування приголосних не відбувається в обох словах рядка:
А Париж, калмик;
Б Гаага, Виборг;
В Буг, Чорнухи;
Г Перемишль, казах;
Д Іртиш, чех.

6. Спрощення приголосних на письмі відбувається в усіх словах рядка:
А студен..ство, виїз..ний, тиж..невий;
Б зліс..ний, щас..ливий, хвас..ливий;
В доблес..ний, провіс..ник, ціліс..ний;
Г гіган..ський, радіс..ний, облас..ний.
Д учас..ник, корис..ний, невіс..чин.

7. Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка:
А зран..я, безсмерт..я, пісен..ий, прочитан..ий;
Б довгождан..ий, блажен..ий, згуртован..ий, височен..ий;
В страшнен..ий, картин..ий, міськ..ом, від..зеркалити;
Г стат..ей, жит..єдайний, облич.., роздоріж..я;
Д л..яний, зран..я, він..ицький, об..ризкати.

8. Префікс с- треба писати в усіх словах рядка:
A ..кісний, ..чорнілий, ..ходити, ..писати;
Б ..формувати, ..тулити, ..цідити, ..плеснути;
B ..холонути, ..пітніти, ..сохнутися, ..порожніти;
Г ..фабрикувати, ..повідь, ..тверджувати, ..хилити;
Д ..пинити, ..крикнути, ..шити, ..турбований.

9. Префікс при- треба писати в усіх словах рядка:
А пр..чепа, пр..боркати, пр..міський, пр..гірок;
Б пр..вабливий, пр..мудрість, пр..клеїти, пр..м’яти;
В Пр..карпаття, пр..ярок, пр..швидшити, пр..подобний;
Г пр..чинити, пр..кордонний, пр..таманний, найпр..красніший;
Д припинити, пр..зирство, Пр..дністров’я, пр..четний.

10. У сі слова правильно записано у рядку:
A Золоті ворота, Фабрика Киянка, західна Україна;
Б Кримський півострів, вулиця Ярославів вал, Софійський собор;
B Палац спорту, Епоха Відродження, Дніпро-ріка;
Г Харківський тракторний завод, цукерки «Вечірній Київ»;
Д Прем’єр-міністр України, Голосіївський ліс, країни сходу.

11. Правильно вказано місця переносів у кожному слові рядка:
А надзвичайний, нестримний, під’їзд;
Б надземний, кукурудза, газопровід;
В водограй, вискочив, нагороджу;
Г несподівано, відпустити, розв’язати;
Д перекласти, доріжка, захворіти.

12. Запишіть поданий текст, дотримуючись орфографічних норм. Кількість балів — 12.
Остан..ім часом з..явилося багато охочих «удосконалити» текст (Д, державного (Г, г)імну (У, у)країни. Одні в..ажают.., що текст застарів, інших дивує, що там ідет..ся не про ворогів, а про вор..жен..ків. Тобто дивує, що слово з негативним забарвленням (у/в)жите з пес..ливим наростком і/й що цей вірш (П, п)авла (Ч, ч)убин..с..кого оп..нився на найвищому щаблі символів нашої (Д, д)ержави.
Критикам слів нашого (Г, г)імну раджу зв..рнутися до подібних творів інших народів. Гімн (Г, г)реції, текст якого (Д, д)іонісій (С, с)оломос написав у/в першій третині ХІХ століт..я, під час борот..би (Г, г)рец..кого народу за визволення з (Т, т)урец..кого (Я, я)рма, поч..наєт..ся так: «Впізнаю тебе (волю) з удару твого грізного меча. Впізнаю тебе з погляду, яким ти силоміц.. краєш.. землю».
Що ж маємо тепер? (Г, г)реція вже понад півтора століт..я віл..на, хоч і/й втратила багато своїх земел.. і/й найбіл..шу перлину (В, в)ізантійс..кої (Д, д)оби — (К, к)онстантиноп..л... З погляду сучасних реалій багато що в текстах (Г, г)імнів (К, к)раїн застаріло, якщо підходити формал..но. Але у/в тому і/й річ, що (Н, н)аціональні (С, с)имволи не старіют... Вони постают.. у/в певні моменти історії кожного народу і/й залишаються з ними назавжди (О. Пономарів).

У завданнях 13-16 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених цифрами, доберіть один правильний, на вашу думку, варіант, позначений буквою. Кількість балів: 8.

13. Укажіть відповідність між назвою та правилом уживання великої літери:
1 Усі слова пишуться з великої літери
2 З великої літери пишеться перше слово
3 З великої літери пишеться друге слово
4 Усі слова пишуться з малої літери
А (Х,х)арківський (Н,н)аціональний (У,у)ніверситет
Б (О,о)рганізація (О,о)б’єднаних (Н,н)ацій
В (П,п)ланети (С,с)онячної (С,с)истеми
Г (К,к)иївські (В,в)улиці
Д (Н,н)ародний (А,а)ртист (У,у)країни

14. Установіть відповідність між видами чергувань при словозміні чи словотворенні та іменниками:
1 [г] — [ж].
А Водити, садити, радити
2 [х] — [с’].
Б Рік, рука, мука.
3 [з] — [ж].
В Друг, ворог.
4 [к] — [ц’].
Г Вухо, мох, дух.
Д Мазати, везти, казати.

15. Доберіть до назви населеного пункту України суфікс, який би утворив назву його мешканця:
Твірне слово
Суфікс
1 Донецьк
А -івець-
2 Луцьк
Б -янин-
3 Біла Церква
В -ець-
4 Київ
Г -анин-
Д -чанин-

16. Увідповідніть слова та орфограми:
1 Вір..те
А Поєднувальний голосний у складних словах
2 Різ..бяр
Б Уживання апострофа
3 Медв..ний
В Написання без апострофа
4 Пан..європейський
Г Написання без знака м’якшення
Д Уживання знака м’якшення


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
► Повторити відомості про написання складних слів




УРОК 44. НАПИСАННЯ СКЛАДНИХ СЛІВ РАЗОМ, ОКРЕМО, З ДЕФІСОМ
Мета: формування в учнів компетентностей дотримання орфографічних норм і правил українського правопису.

Загальні правила правопису складних слів
Пишемо разом
Пишемо через дефіс
1) Складні слова, утворені від залежних слів, основи яких поєднані сполучними голосними о, епароплав, землекоп; але: Південно- Африканська Республіка
1) Повторення того самого слова з метою підсилення його основного значення, зокрема: в дієсловах для підсилення інтенсивності дії: писав-писав, робив-робив; у прикметниках і прислівниках для вираження великої міри, ознаки
2) Усі складноскорочені слова й похідні від них: Нацбанк, міськрада. Сюди належать і всі складноскорочені з першими частинами: авіа-, кіно-, фото-
2) Поєднання синонімічних слів: гидко-бридко, тишком-нишком; антонімічних слів: більш-менш, видимо-невидимо; близьких за значенням слів, що передають єдине поняття: батько-мати (батьки); слів із тим самим коренем, але з різними закінченнями, префіксами й суфіксами: великий-превеликий, давним-давно
3) Складні слова, першою частиною яких є кількісний числівник (коли він не позначається цифрою): двобічний, сімдесятиріччя
Примітка. Два однакові іменники, з яких один має форму називного відмінка, а другий-орудного, пишуться окремо: кінець кінцем, одним одна. Так само й займенники: сама самотою
3) Поєднання слів, що означають приблизність: день-другий, година-дві
4) Складні вигуки та звуконаслідування: гей-гей, бом-бом
5) Літературні абревіатури з належними до них цифрами: Ту-154

Орфографічний практикум
► Записати під диктовку подані слова, пояснюючи свій вибір правилом
Дніпро-ріка, військово-спортивний, псевдопатріот, східнослов'янський, Ми- кола-чудотворець, півміста, 100-річчя, казна з ким, будь-хто, червоногарячий, сліпоглухонімий, мегарозпродаж, людино-день, пів-Львова, стоп-кран, суспільно необхідний, китайсько-японський, день у день, по-латині, з-під, неначебто.


Творча робота
► Від поданих числівників утворіть прикметники.
Зразок: 16 — шістнадцятиповерховий.
320, 90, 116, 150, 60, 25.
► Від поданих словосполучень утворіть прикметники:
Мовний стиль, загальна освіта, народне господарство, лівий берег, східні слов'яни, важко хворіти, різко окреслити, хімічно зв'язати, глухий і німий, 20 років, біле молоко.
Попереджувальна тестова робота
1. Разом треба писати всі займенники рядка...
А аби/хто, де/котрий, будь/що, хто/небудь;
Б де/хто, чий/небудь, аби/кому, де/кому;
В де/якого, аби/кому, кому/сь, аби/чим;
Г що/небудь, де/який, будь/який, чого/небудь.
2. Разом треба писати всі прислівники рядка...
А без/вісти, в/серйоз, до/речі, на/вскіс;
Б у/розтіч, від/давна, без/перестанку, у/брід;
В за/багато, до/вкруги, до/вподоби, на/впростець;
Г по/двоє, по/декуди, на/весні, у/досвіта;
Д с/піднизу, на/прокат, на/жаль, в/суціль.
3. Усі складні службові слова пишуться через дефіс у рядку...
А так/таки, якось/то, мов/би, тим/то;
Б тільки/но, з/поза, за/для, із/за;
В тому/то, з/під, у/наслідок, де/коли;
Г з/над, із/під, по/над, тож/то;
Д розкажи/но, довго/таки, з/посеред, отак/от.
4. Усі прикладки пишуться через дефіс у рядку...
А учень/відмінник, риба/карась, ріка/Дніпро;
Б дівчина/українка, хлопець/киянин, Киів/місто;
В дуб/велетень, кіт/Мурко, кущ/дикун;
Г песик/Жук, дівчинка/семиліток, академік/Вернадський.
5. Через дефіс треба писати всі слова рядка...
А давним/давно, навчально/виховний, стерео/звук;
Б аграрно/промисловий, сніжно/білий, екс/король;
В південно/східний, жовто/гарячий, сон/трава;
Г біло/зелений, макро/економіка, кіловат/година;
Д науково/технічний, блок/система, паро/плав.
6. Разом треба писати всі складні іменники в рядку...
А екс/чемпіон, зірви/голова, напів/провідник;
Б орг/відділ, учитель/словесник, живо/пис;
В пів/хвилини, метео/служба, сімдесяти/річчя;
Г проф/спілка, відео/телефон,40/метрівка;
Д авто/стоп, багато/тиражка, віце/прем'єр.
Дослідження-відновлення
► Записати подані слова, знімаючи риску. Визначити, якими частинами мови вони є, свій вибір аргументувати.
У/двох, на/льоту, що/духу, по/совісті, один/в/один, казна/з/ким, за/для, з/посеред, неначеб/то, при/чому, віч/на/віч, адже/ж, де/небудь, ані/скільки, нехай/мідніють, ніби/то, при/цьому.
Комунікативний практикум
► Прочитати текст, дібрати до нього заголовок. Виписати всі складні слова, пояснити їх правопис. Висловити своє ставлення до змісту прочитаного. Письмово висловити думку на тему: Чому надаю перевагу: гаджету чи реальному спілкуванню?»
З кожним роком кількість проданих смартфонів зростає. Багато хто з нас по-справжньому звик до своїх гаджетів. Смартфони стають не тільки засобом зв’язку, але і доступним способом отримання інформації.
Альтернативних варіантів використання смартфонів безліч. І ось деякі з них: пульт до телевізора, бездротовий ігровий контроллер, пульт управління IP камерами відеоспостереження, цифровий рівень (для моделей з вбудованим гіроскопом), веб-камера, сканер штрихкодів, електронний гаманець і електронний пропуск (завдяки технології NFC), метроном і камертон ...Продовжувати можна до нескінченності. Всі ці можливості підкуповують.
Смартфони — спосіб розважитися. Мультимедійний контент будь-якого виду, тривимірні ігри, музичний плеєр, вбудовані ТБ і радіоприймачі (у деяких моделях), електронні книги. Ці «уміння» смартфонів часто використовуються їх власниками не тільки в громадському транспорті, а й в будь-який момент нудьги або неробства.
На ринку представлена величезна різноманітність моделей: на будь-який смак, будь-яких розмірів, з різними характеристиками і в різних цінових діапазонів. Багато виробників пропонують міні-версії успішних апаратів, наприклад, HTC One і Samsung Galaxy S4. Правда, міні-моделі за характеристиками поступаються базовій версії, але є і винятки з правил.

  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
► Повторити правила написання складних слів; параграф 41, 42 ст. 123-125, виконати вправу 446, ст.124 з підручника  





25 березня 2020р.
192 група (українська мова)

Урок 45.  Написання слів іншомовного походження
1.Опрацювати параграф 40, ст.119. Виконати вправу 432, ст.121
2. Переглянути відеоурок


Запам’ятаймо!
У загальних іншомовних назвах після дев’яти букв д, т, з, с, ц, ч, ш, ж, р пишеться и.
Увага! За буквою и має стояти буква, що позначає приголосний (крім й). Наприклад: бензин, директор, жирафа, оптика, ритм, синоптик, чипси, шифр.
Дев’ять букв (“дев’ятку”) можна запам’ятати, вивчивши таке речення:
Написання слів іншомовного походження. Ознайомлення зі словником іншомовних слів
Букву і в загальних назвах пишемо:
– на початку слова (інженер, іподром, історія);
– перед голосними та й (діалог, зодіак, ієрогліф, сценарій);
– після букв, що не входять у “дев’ятку” (бізнес, епізод, мінімум, універсам). 
М’який знак у словах іншомовного походження пишеться після приголосних д, т, з, с, л, н перед я, ю, є, ї, йо: ательє, Льюїс, мільйон, Ньютон, Редьярд.

Апостроф у словах іншомовного походження пишеться після приголосних б, п, в, м, ф, г, к, х, ж, ч, ш, р перед я, ю, є, ї: В’єтнам, комп’ютер, кур’єр, об’єктив, П’єр, Х’юстон.




Урок 46. Складні випадки написання прізвищ
 Опрацювати параграф 43, ст. 128. Виконати вправу 469, ст. 131
Індивідуальне завдання для учнів з високим рівнем знань: виконати вправу 470 , ст. 131 



01 квітня 2020р.
192 група (українська мова)
Урок 47.   Написання складних слів
1.Опрацювати параграфи 41, 42. Виконати вправу 453, ст.126
 https://pidruchnyk.com.ua/1232-ukrainska-mova-10-klas-golub.html





2. Виконати тести






Урок 48. Складні випадки написання географічних назв

Опрацювати параграф 44, ст. 131. Виконати вправу 476, ст.133
https://pidruchnyk.com.ua/1232-ukrainska-mova-10-klas-golub.html


Складні випадки написання географічних назв
приклади
У назвах українських міст треба розрізняти -поль у небагатьох словах грецького походження (грецьке polis «місто») і -піль (з українського «поле»)
Севастополь, Крижопіль
У географічних назвах, що мають у російській мові форму, спільну з відповідною українською е передається через і
Арабатська Стрілка, Біловезька Пуща
У географічних назвах, утворених від загальних назв та імен, спільних за походженням для української та російської мов, звичайно пишеться и в суфіксах -ин, -инськ
Карпинськ, Гусине Озеро
У географічних назвах, утворених від людських імен, пишемо і, як і в українській мові
Леонідово
Апостроф пишеться в географічних назвах після губних, задньоязикових і р, а також після префіксів, що закінчуються приголосним перед я, ю, є, ї. Але, коли я, ю сполучення м’якого приголосного з а, у, то апостроф перед ними не пишеться
В’язники, Ак’яр, Вязьма, Рязань
Знак м’якшення пишеться в географічних назвах після м’яких приголосних д, т, з, с, ц, л, м. Але, коли я, ю, означають сполучення м’якого приголосного з а, у, то перед ними ь не пишеться
Пхеньян, Усольє, Аляск


06.04.2020р.
192 група (українська мова)  
Урок №49
Тема. Розрізнення прислівників і співзвучних сполук
Завдання:
1.Опрацювати параграф 46. Виконати вправу 499, ст.141

Урок №50
Тема. Написання не, ні з різними частинами мови
Завдання:
1.Опрацювати параграф 47. Виконати вправу 503, ст.142.  
2.Розглянути таблиці



3. Переглянути відеоурок

https://www.youtube.com/watch?v=JFxcpQ2wbxs


08. 04.2020р. 
192 група (українська мова)
Урок №51
Тема. Правила графічних скорочень слів   
Завдання:
1.Опрацювати параграф 42. Виконати вправу 455, ст.127
2.Розшифруйте загальноприйняті позначки:
Акад., вид-во, гл., млн., літ., ін-т., обл., напр.

Урок №52
Тема. Тематична контрольна робота №5 з теми "Орфографічна норма" 
Завдання:
1.Виконайте  контрольну роботу
https://naurok.com.ua/test/start/159861
2.Виконайте тести 


13.04.2020р.
192 група (українська мова)
Урок №53.   
Тема. Морфологічна помилка. 
Морфологічні помилки -  це такі ненормативні утворення, що не відповідають формальному вираженню хоча б однієї з граматичних категорій роду, числа, відмінка, ступеня, особи, часу, способу, стану, виду.




Завдання:
1.Опрацювати параграф 49. Виконати вправу 514(ІІ), ст.146
Урок №54
Тема.   Іменник. Рід іменників. Паралельні родові форми іменника.


Рід – це граматична категорія іменника, яка виражається в трьох значеннях: чоловічого, жіночого і середнього роду.
Рід називають класифікаційною категорією, за якою іменники розподіляються на три групи. Наприклад:
  • Іван, музей, екіпаж, відмінок – чоловічого роду;
  • Оксана, мати, калина, пісня – жіночого роду;
  • море, життя, село, явище – середнього.
Завдання:
1.Опрацювати параграф 50. Виконати вправу 527, ст.150
2. Переглянути експрес - урок О.А. Авраменка
  https://www.youtube.com/watch?v=_Ze0Q-kIvYM

15.04.2020р.
192 група (українська мова)


Урок № 55 
Тема.Іменники чоловічого та жіночого роду, що означають назви людей за діяльністю (поет – поетеса, поетка; директор – директорка, робітник – робітниця та ін.). Іменники спільного і подвійного роду.
Завдання:
1. Переглянути онлайн-урок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=DUpbtgXQV6E
2.Опрацювати параграф 51. Виконати вправу 536, ст.152
https://pidruchnyk.com.ua/1232-ukrainska-mova-10-klas-golub.html
3. Розгадавши ребуси, визначте рід іменників. 


4. ► Пошукове завдання. Перегляньте новини тижня, висвітлені на місцевому телеканалі, прокоментуйте їх. Запишіть іменники з теми уроку, що використовувались в огляді новин.


Урок №56
Тема. Визначення роду невідмінюваних іменників та абревіатур, правила вживання їх.
Увага!
Рід  невідмінюваних іменників

Рід невідмінюваних іменників визначається за такими правилами:

а) назви осіб мають рід відповідно до статі: мсьє, денді — чоловічий рід; мадам, леді, пані — жіночий;
б) назви тварин мають, як правило, чоловічий рід: кенгуру, поні, шимпанзе, колібрі, але цеце (муха), івасі (риба) — іменники жіночого роду;
в) іменники — назви неістот належать до середнього роду: боа, кашне, шосе, галіфе,але авеню (вулиця), пушту, урду (мова), кольрабі (капуста) — іменники жіночого роду;сироко, торнадо (вітер) — іменники чоловічого роду;
г) власні назви мають рід відповідно до роду загальної назви: Туапсе — місто(середній рід); «Юманіте» — газета (жіночий рід); Міссурі — річка (жіночий рід); Кюсю — острів (чоловічий рід);

ґ) у складноскорочених іменниках, утворених із перших букв або звуків, рід визначається за родом головного слова словосполучення: ГЕС — гідроелектростанція (жіночий рід), СКБ — спеціальне конструкторське бюро (середній рід). У словосполученні і реченні рід невідмінюваних іменників виражається за допомогою слів, із якими ці іменники пов´язані: красива леді, широке галіфе, кришталеве бра, «Юманіте» повідомила, Міссурі розлилася, шимпанзе стрибнув

Завдання:
1.Переглянути відеоурок за посиланням:
2.Опрацювати параграф 51. Виконати вправу 537, ст.152

22.04.2020р.
192 група (українська мова)

Урок 57
Тема. Іменники, що мають лише форму однини або множини  
Завдання:
1. 
Переглянути відеоурок за посиланням:
 https://www.youtube.com/watch?v=xzmUfTpfMt4
2.Опрацювати таблицю на ст.194. Виконати вправу 544, ст.153
3.Тестування
Виконати тестові завдання
1. Укажіть, у якому рядку не всі іменники мають форми і однини, і множини:
А гори, річки, ходіння, Харків, озера;
Б дитина, гірка. комаха, будинок, слово;
В книга, читач, пісня, вірш, викладач;
Г край, район, серце, козак, гребля;
Д садочок, черешня, дерево.

2. У якому рядку всі іменники мають форму тільки множини?      А Лінощі, веселощі, мудрощі, заздрощі, жнива;
Б думки, сестри, сім’ї, розмови, двері;
В альпи, вулиці, байки, бурі, гори;
Г вишні, лелеки, долоні, пісні, Суми;
Д чернівці, міста, долини, джерела, ріки.

3. У якому рядку всі іменники мають форми і однини, і множини?
А Білизна, височінь, доброта, глибина, заздрість;
Б селянство, професура, ботвиння. сонце, косар;
В фосфор, глина, золото, сало, яшма;
Г книга, заєць, огірок, країна, ніс;
Д читання, сум, демократизм, доцільність, лагідність.

4. Укажіть, у якому рядку не всі іменники мають форми і однини, і множини:
А Мороз, вітер, берег, лебідь, мелодія;
Б Сніг, знання, сіль, учнівство, учень;
В Лелека, степ, стежка, колодязь, пролісок;
Г Вулик, намисто, блискавка, криниця, друг;
Д Казка, герой, хмарка, ранок, гриб.

5. Лише в однині вживаються всі іменники рядка:
 А вазон, прикрість, зелень;                                                                   Б Крим, молоко, залізо;
 В Дністер, козацтво, ім’я;
 Г людство, сум, мальва;
 Д радість, золото, вітер.

6. Лише форму однини мають обидва іменники рядка:
А комашня, чапля;
Б молодь, нація;
В журба, сумнів;
Г кисень, кабінет;
Д сметана, вапно.

7. Лише форму однини мають обидва іменники рядка:
А вуглець, родовище;
Б щирість, прибуток;
В селянство, шляхта;
Г срібло, пектораль;
Д артилерія, лейтенант.

8. Лише в множині вживаються всі іменники рядка:
 А Карпати, проблеми, вечорниці;
 Б входини, народи, Альпи;
 В дріжджі, заручини, обличчя;                                                               Г перемовини, двері, ножиці;
 Д уста, м’ясниці, перешкоди.

9. Лише форму множини мають обидва іменники рядка:
А дебати, кеглі;
Б надра, бенкети;
В іменини, землі;
Г ворота, радощі;
Д штани, суперечки.

10. Лише форму множини мають обидва іменники рядка:
А оглядини, дерева;
Б хрестини, дрова;
В сутінки, вечори;
Г фінанси, кредити;
Д терези, виделки.


Урок 58
Тема. Складні випадки відмінювання іменників. Закінчення  іменників І відміни в орудному відмінку. 
   Завдання:
   1.Переглянути відеоурок за посиланням:
   2.Опрацювати параграф 52. Виконати вправу 554, ст.156
27.04.2020р.
193 група (українська мова)
Урок 44
Тема.  Тематична контрольна робота №4 (тестування). Орфографічна норма

Мета: проведення контрольного виявлення навчально-пізнавальної діяльності за час вивчення теми «Орфографічна  норма».

Завдання 1-11 мають по п'ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний. Виберіть правильний, на вашу думку, варіант відповіді. Кількість балів: 11.

1. Усі слова написані правильно в рядку:
А викладацький, молотьба, вохкість;
Б карпатський, дорожчати, робітництво;
В криворізький, об’їжджати, французський;
Г інтелігентський, сонячний, надхнення;
Д тюркський, свідотство, соняшник.

2. Літеру е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:
А б..регти, восьм..ро, шел..ст, п..ріжок;
Б з..леніти, виш..нька, к..шеньковий, ч..рнетка;
В мавп..ня, книж..чка, вел..тень, тр..вожний;
Г шерш..нь, визволит..ль, м..гдаль, в..селощі;
Д ріднес..нький, жод..н, кис..нь, с..зонний.

3. М’який знак на місці пропуску пишеться в усіх словах рядка:
А рибал..ство, погод..ся, прип’ят..ський, голівон..ці;
Б зателен..кати, красун..чик, купал..ський, виріз..бити;
В вигул..кнути, конс..єржка, зат..марити, нац..кувати;
Г кан..йон, ковз..кий, мал..ва, локал..ний;
Д консул..ський, обвін..чати, відгад..ко, крад..кома.

4. Апостроф ставиться в усіх словах рядка:
А м..ятний, роз..ятрений, присв..ята, пом..якшити;
Б кам..яніти, без..ядерний, кур..йозний, медв..яний;
В солов..ї, тьм..яно, кон..юктивіт, грав..юра;
Г пір..я, пів..ями, прив..ялений, п..єдестал;
Д пів..яблука, марнослів..я, скип..ятити, без..ініціативний.

5. Від поданих іменників утворіть прикметники за допомогою суфікса -ськ-. Чергування приголосних не відбувається в обох словах рядка:
А Париж, калмик;
Б Гаага, Виборг;
В Буг, Чорнухи;
Г Перемишль, казах;
Д Іртиш, чех.

6. Спрощення приголосних на письмі відбувається в усіх словах рядка:
А студен..ство, виїз..ний, тиж..невий;
Б зліс..ний, щас..ливий, хвас..ливий;
В доблес..ний, провіс..ник, ціліс..ний;
Г гіган..ський, радіс..ний, облас..ний.
Д учас..ник, корис..ний, невіс..чин.

7. Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка:
А зран..я, безсмерт..я, пісен..ий, прочитан..ий;
Б довгождан..ий, блажен..ий, згуртован..ий, височен..ий;
В страшнен..ий, картин..ий, міськ..ом, від..зеркалити;
Г стат..ей, жит..єдайний, облич.., роздоріж..я;
Д л..яний, зран..я, він..ицький, об..ризкати.

8. Префікс с- треба писати в усіх словах рядка:
A ..кісний, ..чорнілий, ..ходити, ..писати;
Б ..формувати, ..тулити, ..цідити, ..плеснути;
B ..холонути, ..пітніти, ..сохнутися, ..порожніти;
Г ..фабрикувати, ..повідь, ..тверджувати, ..хилити;
Д ..пинити, ..крикнути, ..шити, ..турбований.

9. Префікс при- треба писати в усіх словах рядка:
А пр..чепа, пр..боркати, пр..міський, пр..гірок;
Б пр..вабливий, пр..мудрість, пр..клеїти, пр..м’яти;
В Пр..карпаття, пр..ярок, пр..швидшити, пр..подобний;
Г пр..чинити, пр..кордонний, пр..таманний, найпр..красніший;
Д припинити, пр..зирство, Пр..дністров’я, пр..четний.

10. У сі слова правильно записано у рядку:
A Золоті ворота, Фабрика Киянка, західна Україна;
Б Кримський півострів, вулиця Ярославів вал, Софійський собор;
B Палац спорту, Епоха Відродження, Дніпро-ріка;
Г Харківський тракторний завод, цукерки «Вечірній Київ»;
Д Прем’єр-міністр України, Голосіївський ліс, країни сходу.

11. Правильно вказано місця переносів у кожному слові рядка:
А надзвичайний, нестримний, під’їзд;
Б надземний, кукурудза, газопровід;
В водограй, вискочив, нагороджу;
Г несподівано, відпустити, розв’язати;
Д перекласти, доріжка, захворіти.

12. Запишіть поданий текст, дотримуючись орфографічних норм. Кількість балів — 12.
Остан..ім часом з..явилося багато охочих «удосконалити» текст (Д, державного (Г, г)імну (У, у)країни. Одні в..ажают.., що текст застарів, інших дивує, що там ідет..ся не про ворогів, а про вор..жен..ків. Тобто дивує, що слово з негативним забарвленням (у/в)жите з пес..ливим наростком і/й що цей вірш (П, п)авла (Ч, ч)убин..с..кого оп..нився на найвищому щаблі символів нашої (Д, д)ержави.
Критикам слів нашого (Г, г)імну раджу зв..рнутися до подібних творів інших народів. Гімн (Г, г)реції, текст якого (Д, д)іонісій (С, с)оломос написав у/в першій третині ХІХ століт..я, під час борот..би (Г, г)рец..кого народу за визволення з (Т, т)урец..кого (Я, я)рма, поч..наєт..ся так: «Впізнаю тебе (волю) з удару твого грізного меча. Впізнаю тебе з погляду, яким ти силоміц.. краєш.. землю».
Що ж маємо тепер? (Г, г)реція вже понад півтора століт..я віл..на, хоч і/й втратила багато своїх земел.. і/й найбіл..шу перлину (В, в)ізантійс..кої (Д, д)оби — (К, к)онстантиноп..л... З погляду сучасних реалій багато що в текстах (Г, г)імнів (К, к)раїн застаріло, якщо підходити формал..но. Але у/в тому і/й річ, що (Н, н)аціональні (С, с)имволи не старіют... Вони постают.. у/в певні моменти історії кожного народу і/й залишаються з ними назавжди (О. Пономарів).

У завданнях 13-16 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених цифрами, доберіть один правильний, на вашу думку, варіант, позначений буквою. Кількість балів: 8.

13. Укажіть відповідність між назвою та правилом уживання великої літери:
1 Усі слова пишуться з великої літери
2 З великої літери пишеться перше слово
3 З великої літери пишеться друге слово
4 Усі слова пишуться з малої літери
А (Х,х)арківський (Н,н)аціональний (У,у)ніверситет
Б (О,о)рганізація (О,о)б’єднаних (Н,н)ацій
В (П,п)ланети (С,с)онячної (С,с)истеми
Г (К,к)иївські (В,в)улиці
Д (Н,н)ародний (А,а)ртист (У,у)країни

14. Установіть відповідність між видами чергувань при словозміні чи словотворенні та іменниками:
1 [г] — [ж].
А Водити, садити, радити
2 [х] — [с’].
Б Рік, рука, мука.
3 [з] — [ж].
В Друг, ворог.
4 [к] — [ц’].
Г Вухо, мох, дух.
Д Мазати, везти, казати.

15. Доберіть до назви населеного пункту України суфікс, який би утворив назву його мешканця:
Твірне слово
Суфікс
1 Донецьк
А -івець-
2 Луцьк
Б -янин-
3 Біла Церква
В -ець-
4 Київ
Г -анин-
Д -чанин-

16. Увідповідніть слова та орфограми:
1 Вір..те
А Поєднувальний голосний у складних словах
2 Різ..бяр
Б Уживання апострофа
3 Медв..ний
В Написання без апострофа
4 Пан..європейський
Г Написання без знака м’якшення
Д Уживання знака м’якшення


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
► Повторити відомості про написання складних слів.


28.04.2020р.
192 група (українська мова)
Урок 59
ТемаЗакінчення іменників чоловічого роду ІІ відміни в родовому відмінку
Завдання:
1. Опрацювати параграф 54.Виконати вправу 576, ст.161

 Урок 60
 Тема.  Відмінкові закінчення іменників з конкретним та   абстрактним значенням 
 Завдання:
 1. Переглянути таблиці:





 2.  Переглянути відеоурок за покликанням:

  
04.05.2020р.

193 група (українська мова)
Урок 45
Тема.   Узагальнення та систематизація вивченого.
Завдання:
   1. Опрацювати параграф 48. Виконати вправу 509, ст.144
   https://pidruchnyk.com.ua/1232-ukrainska-mova-10-klas-golub.htm;
   2. ► Виконати тестові завдання  
    1. На перший склад падає наголос у слові:


Арусло
Б вірші
В партер
Г фартух
Д рукопис


2. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка:


А       заєць, колосся, всюди
Б        обеззброєний, бездощівя, розпорядок
В        ательє, боєць, щабель
Г        азалія, безділля, свято
Д        їдуть, пряжа, збіжжя


3. НЕМАЄ лексичної помилки в рядку:
          А    чергувати в столовій
Б     розкрийте підручник
В     поступати в інститут
Г     небезпечний поворот
Д     бутилка шампанського


4. Літеру е треба писати в усіх словах у рядку:


А       ст…хати, ст…повий, квіт…нь, бл…скучий
Б        зал…вати, чов…н, ш…лестіти, прот…кла
В        пригв…нтити, ч…реда, ш…потіти, г…рой
Г        ос…литися, к…шеня, л…дацюга, тр…мтіти
Д        д…ржати, щ…бетати, пр…зидент, дал…ч


5. Подвоєні літери треба писати в усіх словах у рядку:


А       пас…я, Ган…ин, л…ється
Б        розкіш…ю, повіст…ю, зран…я
В        бов…аніти, попад…я, стат…ей
Г        суд…ів, від…знака, від…аний
Д        лист…я, плат…я, в…ійти


6. У якому рядку в усіх словах відбулося спрощення приголосних?


А       ненависний, пестливий, свиснути, тижневий
Б        власний, безвиїзний, гігантський, кістлявий
В        тріснути, хворостняк, писнути, випускний
Г        провісник, буревісник, шістнадцять, шістсот
Д        серце, гуснути, цілісний, радісний


7.  У якому рядку всі слова пишуться з мяким знаком?
А       медал…йон, знан…, підземел…ля, закин…те
Б        в…юн, кіл…це, козачен…ко, л…одяник
В        сопіл…ці, т…мяний, тонюсін…кий, дніпровс…кий
Г        перелаз…мо, широчен…кий, яблун…ці, прокл…он
Д        ніч…, сестрон…ко, сидят…, кричиш…

8. Апостроф треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
Мати перша в світі навчила любити солов(1)їні ранки, п(2)янкий любисток, духм(3)яну м(4)яту, зелене верб(5)я.
      А 1;       Б 2;          В 3;          Г 4;          Д 5

9. Обидві власні назви треба писати в лапках у рядку:


А       село Веселе, фабрика Світоч
Б        роман Плаха, печиво Сюрприз
В        готель Харків, дівчинка Марійка
Г        холодильник Норд, місто Острог
Д        станція Фастів, газета Експрес


10. Подвоєння літер НЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ в усіх іншомовних словах рядка:


А       іп…одром, ір…еальний, хоб…і
Б        ем…ігрант, груп…а, інтермец…о
В        ал…ергія, коміс…ія, Гол…андія
Г        контр…еволюція, ван…а, шас…і
Д        барок…о,  ін…овація,  Ал…а


11.  Літеру и треба писати в усіх словах у рядку:
А       бад…лина, благоч…стивий, кр…хкий, ж…виця
Б        вар…во, меж…річчя, вич…пурений, кр…шталь
В        пят…річка, заруч…ни, нев…димка, обітн…ця
Г        зач…нати, виконав…ця, знів…чити, вел…чина
Д        нож…чок, печ…во, викор…нити, оз…ратися




12. Всі виділені слова у словосполученнях вжито в переносному значенні у рядку:
А       золота нива, гіркий полин, солодка цукерка
Б        білий сніг, високий будинок, тихий крик
В        читати книгу, гартувати сталь, іти з товаришем
Г        холодний погляд, тверда рука, гірка правда
Д        подорожувати літаком, українська мова, світло знань

13. Якими лексичними одиницями є виділені слова в  реченні: «Усякі люди трапляються на містку: і щирі, і скупі, і веселі, і сумні, і мовчазні, і говіркі»?
      А синоніми;        Б антоніми;         В пароніми;         Г омоніми;     
      Д фразеологізми

14. Подвоєні літери треба писати в усіх словах у рядку:
А       безсмерт…я, пісен…ий, прочитан…ий
Б        довгождан…ий, згуртован…ий, височен…ий
В        страшен…ий, від…зеркалити,  під…лити
Г        роздоріж…я, міськ…ом, картин…ий
Д        стат…ей, облич…я, навман…я




15.  Мякий знак не пишеться в усіх словах рядка:


А       у мис…ці, сподіваєш…ся, Мурманс…к, Повол…жя
Б        освітянс…кий, п…єса, жит…тя, барабан…щик
В        бібліотекар…, інтерв…ю, л…лється, ніч…ний
Г        мен…ший, нян…чити, майбут…нє, живопис…
Д        запис…, черешен…ці, лан…цюг, смієт…ся



16.  З великої літери треба писати лише перше слово у власній назві:


А       С(с)ин Б(б)ожий
Б        С(с)вяте П(п)письмо
В        Д(д)іва М(м)арія
Г        С(с)офійський С(с)обор
Д        С(с)вятий Д(д)ух    
 
17.  НЕМАЄ лексичної помилки в рядку:
А       бувші студенти
Б      блінчики з м'ясом
В     сказати зайве
Г      мебельна фабрика
Д      білети на потяг

18.  У якому рядку в усіх словах відбулося спрощення приголосних?
А       шістнадцять, чесний, рідкісний, контрастний
Б        обласний, свиснути, швидкісний, випускний
В        якісний, цілісний, хвастливий, усний
Г        щасливий, пізній, якісний, улесливий
Д        вісник, рискнути, хвастнути, тріснути

19.  Якими лексичними одиницями є виділені слова в  реченні: «Говорили – балакали, сіли і заплакали»?
А синоніми;         Б антоніми;          В пароніми;         Г омоніми;     Д фразеологізми

20. Мякий знак не пишеться в усіх словах рядка:
А       товариш…, щас…тя, читал…ня, буквар…
Б        жовч…, на таріл…ці, барел…єф, вуглец…
В        безземел…ля, Гал…ці, подвір…я, біл…ше
Г        насип…те, тепер…, с…піваючи, виллєш…
Д        туш…, граєш…, корін…чик, т…мяний

3. Переглянути презентацію за покликанням:
4. Переглянути відеоуроки за покликанням:



05.05.2020р.
192 група (українська мова)
 Урок № 61
Тема. Паралельні закінчення іменників чоловічого роду давального  відмінка (-ові, -еві, -єві); іменників знахідного відмінка; іменників місцевого  відмінка однини; іменників орудного відмінка множини.
Завдання:
Опрацювати параграф 53.Виконати вправу 564, ст.158; вправа 571 (індивід. для  учнів з достатнім і високим рівнем знань)
Тема. Закінчення іменників ІІІ відміни в орудному відмінку. Словозміна      іменників ІV відміни.
Завдання:
1. Переглянути відеоурок за покликанням:
2.Опрацювати параграф 55,56. Виконати вправу 594, ст.165 



12.05.2020р.
192 група (українська мова)
Урок № 63
Тема. Особливості кличного відмінка. Творення та відмінювання чоловічих та жіночих імен по батькові.
Завдання:
1.Перегляньте відеоурок за покликанням:
https://www.youtube.com/watch?v=l3OzIsQsJzo
2.Опрацюйте параграфи 54,57, 58.Виконайте вправу 610, 611. ст.169.
3.Підготуйтеся до контрольної роботи, виконавши тестові завдання вправи 642, ст.175.
https://pidruchnyk.com.ua/1232-ukrainska-mova-10-klas-golub.html


Урок №64
Тема.Тематична контрольна робота №6 з теми "Морфологічна норма"
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=822561


19.05.2020р.
192 група (українська мова)
  Урок № 65
      Тема.  Суперечка як вид комунікації. Різновиди суперечки.
      Завдання:
      1.Перегляньте відеоурок за посиланням:
      https://www.youtube.com/watch?v=SqfZ6tX5MH8
      2.  Розгляньте схему:
     
   
      3.Опрацюйте параграфи 61,62.Виконайте вправу 649, ст.176 


      Урок № 66
      Тема. Правила ведення суперечки. Аргументи й докази.
      Завдання:
      1.Опрацюйте параграфи 63,64.Виконайте вправу 675, ст.182
     2. Дайте відповіді на запитання тесту (відповідайте «так» або «ні») і з’ясуйте, чи вмієте ви сперечатися.

Тест «Чи вмієте ви сперечатися?»

  1. Чи часто Ви сперечаєтесь із друзями, знайомими? (Так — 2, ні — 0)
  2. Чи буває так, що в суперечці Ви перестрибуєте з однієї теми на іншу? (Так -2, ні- 0).
  3. Чи доводилося Вам піднімати голос у суперечці? (Так — 2, ні — 0).
  4. Чи часто Ваші співбесідники йдуть ображеними? (Так — 2, ні — 0).
  5. Чи легко Вам вдається підшукувати слова в гарячій суперечці? (Так — 2, ні — 0).
  6. Чи буває так, що Ви сперечаєтеся про речі, у яких некомпетентні? (Так — 2, ні — 0).
  7. Чи вважаєте Ви, що в суперечці обов’язково отримати перемогу? (Так- 2, ні — 0).
  8. Чи буває так, що в суперечці Ви переходите «на особистість»? (Так — 2, ні — 0).
  9. Чи будете Ви доводити тезу, яку неможливо довести (наприклад, який фрукт смачніший)? (Так — 2, ні — 0).
  10. Перед Вами — явно збуджена людина, яка несе нісенітниці. Чи вступите Ви з нею в суперечку? (Так — 2, ні — 0).
  11. Чи видозмінюєте Ви свою поведінку в суперечці у зв’язку з тією чи тією реакцією свідків суперечки? (Так — 0, ні — 1).
  12. Чи буває так, що в кінці суперечки Ви не можете пригадати, через що вона почалася? (Так — 2, ні — 0).
  13. Чи перебиваєте Ви свого співбесідника в суперечці? (Так — 2, ні — 0).
  14. Чи виражаєте Ви свою згоду зі співбесідником в категоричній формі? (Так — 2, ні — 0).
  15. Чи кажуть Вам «з тобою говорити даремно», «тебе не перепреш», «з тобою важко говорити» і т. д.? (Так — 2, ні — 0).
  16. Чи буває, що Ви, не погоджуючись із якимись доводами опонента, перестаєте його слухати і починаєте підшукувати заперечення? (Так — 2, ні — 0).
  17. Чи було таке, що Ви відчували почуття ніяковості за людину, яка програла в суперечці, свідком якої Ви стали? (Так — 0, ні — 2).
  18. Якщо Ви відчули в суперечці, що Ви не праві, чи можете Ви визнати це? (Так — 0, ні — 2).
  19. Тема явно не варта суперечки, але Вас провокують прийняти в ній участь. Чи будете Ви сперечатися? (Так — 2, ні — 0).
  20. Чи вступаєте Ви в суперечки з незнайомими людьми на вулиці, у транспорті, магазині? (Так — 2, ні — 0).

Результат

Менше 8 балів. Ви прагнете уникати суперечок, а якщо все ж таки доводиться відстоювати свої погляди, то робите це спокійно, не ображаючи співбесідника. Ви — коректний та приємний співбесідник.

9-12 балів. Ви не ухиляєтеся від суперечок, але прагнете сперечатися за принциповими питаннями, оскільки не завжди контролюєте свою мову та поведінку. Потім нерідко каєтеся у своїх репліках… Витриманості та коректності в полеміці Вам не вистачає.

30-38 балів. Ви постійно вступаєте в суперечки, не відрізняючи головного від другорядного. Вас не хвилює істина, Ваша мета — отримати в суперечці перемогу, довести, що саме Ваші погляди правильні. Ви — небажаний опонент для більшості людей. Потрібно менше сперечатися.


26.05.2020р.
192 група (українська мова)
  Урок № 67 
Тема. Полемічні прийоми.
Завдання:
1.Перегляньте відеоуроки за покликанням:
https://www.youtube.com/watch?v=8Guj36Gt5Rc
https://www.youtube.com/watch?v=1bvot25WZbo
2.Опрацюйте параграф 65.Виконайте вправу 684, ст.186 

Урок №68
Тема.Мистецтво відповідати на запитання.
1.Опрацюйте параграф 66. Виконайте вправу 693 (І), ст.188.
2.Підготуйте невеликий текст промови, який би містив запитання, що спонукали б вашого опонента до міркувань. Для цього дотримуйтесь рекомендованих порад, правил.



02.06.2020р.
192 група (українська мова)
Урок №69 
Тема. Дискусія на тему "Мовна мода - це добре чи погано"
      Обговорення дискусійних питань
1. Чи погоджуєтесь ви із висловом: "Захищаючи рідне слово, ти захищаєш свою націю, її гідність, право на майбутнє"?Підтвердьте свою думкі прикладами із життя.
2.Чи потребує реанімації сьогодні українська мова? Чому?
3.Хто повинен бути народними цілителями та які засоби лікування можна запропонувати, щоб зберегти українську мовудля наступних поколінь?
4.У якому стані перебуває система українського книгодрукування та розповсюдження книг?
5.Чи вважаєте ви правильним той факт, що з парламентської трибуни від народного обранця можна почути такі репліки: "Я знаю державну мову, але принципово не користуюся нею, бо маю свої несхибні переконання".
     Запитання для дискусії
1. Що ви думаєте з цього приводу?
2.З якою точкою зору ви можете погодитись?
3.Який можна зробити висновок, ураховуючи різні думки?
Завдання:
Випишіть із газет цитати сучасного і майбутнього рідної мови та народу.


Урок №70
Тема. Узагальнення і ситематизація вивченого. Тематична контрольна робота №7 з теми "Практична риторика" (захист проектів -презентацій)
Завдання:
1.Підготувати презентацію на одну з тем:
  Місце риторики в моєму житті.
  Значення ораторського мистецтва для політичного і громадського діяча.
2.Повторити матеріал, вивчений впродовж навчального року.


 

Немає коментарів:

Дописати коментар